Rozbudowa sieci Carman, liczącej wtedy 41 stacji szybkiej obsługi samochodów, została wstrzymana, Do końca 2005 r. miało być takich stacji i w całej Polsce blisko 160. Jednak udziałowcy spółki, fundusze Innova 98 i Poland Partners (75 proc. udziałów; oraz Bank Boston Capital (25 proc.) zmienili zamierzenia inwestycyjne. Jak informował media Krzysztof Kulig, dyrektor firmy Innova Capital, zarządzającej dwoma pierwszymi funduszami, powodem zmiany decyzji było wycofanie się z dalszych inwestycji funduszu z Bostonu.
Biznes w lokalnej formie
Sieć niestety nie zawojowała Polskiego rynku warsztatów szybkiej obsługi, tzw. FAST-FIT. Powodem było min. przeinwestowanie przez właściciela. W szczytowym okresie do sieci Carman należało 60 serwisów. Wkrótce potam klienci zaczęli narzekać na spadająca jakość obsługi i brak należytej kontroli kierowniczej. Centralne planowanie nie przetrwało. Ale dziś część obiektów została przejęta przez lokalnych przedsiębiorców, którzy dość dobrze wykorzystali jej zaplecze techniczne. Przykładem może być Carman Mędrkiewicz w Szczecinie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz