26 grudnia 2014

Inwestorzy mogą blokować projekty

Przypomniała mi się historia tego w jaki sposób inwestorzy mogą blokować rozbudowę sieci, na której zarabiają. Gdy cofniemy się do 2002r roku spawdzimy jak wyglądała taka historia w przypadku sieci warsztatów samochodowych w Polsce.

Rozbudowa sieci Carman, liczącej wtedy 41 stacji szybkiej obsługi samochodów, została wstrzymana, Do końca 2005 r. miało być takich stacji i w całej Polsce blisko 160. Jednak udziałowcy spółki, fundusze Innova 98 i Poland Partners (75 proc. udziałów; oraz Bank Boston Capital (25 proc.) zmienili zamierzenia inwestycyjne. Jak informował media Krzysztof Kulig, dyrektor firmy Innova Capital, zarządzającej dwoma pierwszymi funduszami, powodem zmiany decyzji było wycofanie się z dalszych inwestycji funduszu z Bostonu.

Biznes w lokalnej formie


Sieć niestety nie zawojowała Polskiego rynku warsztatów szybkiej obsługi, tzw. FAST-FIT. Powodem było min. przeinwestowanie przez właściciela. W szczytowym okresie do sieci Carman należało 60 serwisów. Wkrótce potam klienci zaczęli narzekać na spadająca jakość obsługi i brak należytej kontroli kierowniczej. Centralne planowanie nie przetrwało. Ale dziś część obiektów została przejęta przez lokalnych przedsiębiorców, którzy dość dobrze wykorzystali jej zaplecze techniczne. Przykładem może być Carman Mędrkiewicz w Szczecinie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz