Niedawno miała miejsce trzecia edycja rankingu „Jakość na
bank”. Konkurs jest organizowany przez Puls Biznesu oraz TNS Polska. Dotychczas
mBank zajmował już dwukrotnie pierwsze miejsce w kategorii jakości obsługi w
placówkach. Tym razem znów stanął na podium i po raz kolejny na pierwszym
miejscu. Jak widać konkurencja nie potrafi mu dorównać w tym segmencie od 3
lat. Sukces jest tym większy iż ma miejsce po silnej reorganizacji mBanku a
właściwie połączeniu z MultiBankiem.
Jak przeprowadzono badania
W 2014 roku audytorzy zbierając dane do rankingu przebadali
21 banków w Polsce. Odwiedzili 1550 placówek w całym kraju. Liczby robią
wrażenie i pokazują że ranking „Jakość na bank” jest największym na polskim
rynku, tego typu badaniem. Wczytując się w metodologie ankiety uzyskujemy
informację o sposobie jej przeprowadzenia. Podstawowym aspektem było
sprawdzenie jakości obsługi przez podstawionego interesanta czyli metoda
„tajemniczy klient”.
Ankieterzy podczas tegorocznej edycji mieli kilka jasno
wyznaczonych zadań. Pytali o ofertę oszczędnościową banków, po czym sprawdzali
sposób i jakość obsługi klienta. Oprócz poziomu wiedzy doradcy bankowi powinni
wykazać się umiejętnością przeprowadzenia analizy potrzeb klienta. Oceniano
także sposób przedstawienia oferty oraz formę całego spotkania. Średnia dla
wszystkich banków wyniosła 58,7 punkta. Zaś najlepszy w zestawieniu mBank
uzyskał aż 76,4 punktów procentowych. Drugi na podium Geting Bank oraz trzeci
ING Bank Śląski mogą pochwalić się takim samym wynikiem 71,6 pkt.
Najniższy wynik uzyskał Bank Ochrony Środowiska zdobywając
tylko 39,1 pkt. procentowych.
Przyczyny sukcesu
Złośliwi twierdzą iż w tym roku jest to zasługa pracowników
byłego MultiBanku, który został niedawno przebrandowiony na mBank. Sam
MultiBank był nastawiony na klientów typu „premium”. Stąd wysoki poziom obsługi
przez pracowników. Abstrahując od trudnych do weryfikacji poglądów o
przyczynach sukcesu , pewnym jest że największy wpływ mają na niego szkolenia
pracowników.
Audytorzy ustalając ocenę przyznawali określoną liczbę
punktów..
Sukces połączonych marek
Prezes mBanku - Cezary Stypułkowski jest zdania że bank
dotrzymał obietnicy danej klientom połączonych marek czyli także dawnego
MultiBanku. Operacja łączenia struktur została przeprowadzona profesjonalnie i
nie maiała wpływu na poziom jakości obsługi. Wzrosła liczba oddziałów co zwykle
przekłada się na spadek jakości. Tym razem bankowi udało się uniknąć takiej
sytuacji. mBank zapewnia również że nie zamierza na razie zmniejszać liczby
oddziałów. Miejmy nadzieję że dotrzyma słowa i oprócz silnie rozwijanego
kontaktu elektronicznego z klientem (Ekspert online) pozostawi możliwość
skorzystania z placówek stacjonarnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz