16 marca 2016

Bank Smart pytania czytelników i odpowiedzi

Pisałem wcześniej na blogu na temat ofert kont bankowych dostępnych dla statystycznego Kowalskiego. Dostałem dość dużo pytań w e-mailach od Was dotyczących Banku Smart. Cieszę się, że ten wpis wzbudził tak duże zainteresowanie. Zdecydowałem się opublikować odpowiedzi na wasze pytania w dzisiejszym poście. Tak, aby służyły pomocą także pozostałym czytelnikom mojego bloga.


  • Co to znaczy zdanie” Pamiętaj że dane podane we wniosku muszą być takie same jak w rachunku z którego robisz przelew”.
Potwierdzasz umowę elektronicznie przelewem (zamiast kuriera) z innego Twojego konta bankowego. W tym wypadku we wniosku musisz podać takie same dane osobowe (imię, nazwisko, adres zamieszkania) jak te na które założone jest Twoje konto w innym banku. Jeżeli dane będą takie same – Bank SMART będzie w stanie zweryfikować Twoją tożsamość i otworzyć konto bez podpisywania papierowej umowy.

  • Mam pytanie jeśli będę miał tam wpłacane wypłaty w euro to nadal będą w euro czy przeliczą na PLN.
Dla tego konta euro będzie automatycznie przeliczane na PLN. Możesz otworzyć też do niego darmowe konto osobiste prowadzone w euro.

  • Konto sprawdza się na razie dobrze, minusem jak niektórzy piszą jest to że nie można zmienić PIN-u ale chyba zapamiętanie 4 cyfr nie jest jakąś filozofią (o ile ktoś nie ma np. 5 kart). Kolejnym jest brak wpłatomatów ale dla mnie osobiście to nie bo mam też konto w Mbanku i od paru lat nie użyłem ani razu wpłatomatu. Używam tego konta na razie jako drugie, alternatywne i nie narzekam, zobaczymy co będzie dalej. Mam tylko nadzieję że nie wprowadzą opłat za używanie konta czy korzystanie z karty.
PIN można zmienić w bankomatach BW WBK, koszt 5zł.
Źródło: Bank SMART
  • Czy mogę założyć konto ale będę korzystać tylko z lokaty?
Konto i karta są prowadzone obecnie za darmo, więc tak, możesz także je założyć. Bank nie pobierze opłat. Choć dla samej SMART Lokaty (zamiast np. rachunku oszczędnościowego) nie musisz zakładać konta w Banku SMART.

  • Czy mogę założyć konto osobiste z współwłaścicielem (lub osobą upoważnioną) który otrzyma także kartę debetową?
Tak, konto wspólne w Banku SMART działa obecnie na zasadzie pełnomocnictwa. Po otwarciu Smart Konta na infolinii można zlecić ustanowienie Pełnomocnika do rachunku. Pełnomocnik może dostać osobny login, hasło i kartę płatniczą.

  • Czy jest naliczana opłata za wydanie karty do konta walutowego, jeśli posiadam już kartę do konta złotówkowego?
Tak, wydanie karty do konta walutowego jest płatne jednorazowo 5 euro. Użytkowanie karty do konta walutowego w pierwszym roku jest darmowe. Od drugiego roku pobierana jest opłata za użytkowanie 5 euro rocznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz