11 marca 2015

GTC wszystko obraca w złoto

Co miesiąc Galerię Mokotów odwiedza milion osób. Sprzedaż popularnego centrum handlowego Galeria
Mokotów wieńczy sukces dewelopera GlobeTrade Centre i daje mu środki finansowe na budowę biurowców oraz obiektów handlowych. Galeria ma nowego właściciela. Deweloper Globe Trade Centre (GTC) sprzedał w październiku za 85 min euro połowę udziałów w najpopularniejszym warszawskim centrum handlowym. Niewiele więcej, bo ok. 100 mln dolarów, kosztowała budowa całej Galerii.



Nie brakuje najemców


Nabywcą jest holenderska firma Rodamco, zarządzająca kilkunastoma takimi obiektami w Europie. GTC dzięki tej transakcji, zachowując połowę udziałów w Galerii, zdobywa kapitał na kolejne inwestycje w Polsce. Sprzedali ją na bardzo dobrych warunkach. Trudno się dziwić. Galeria to świetny produkt inwestycyjny i znana już marka - mówi Dorota Latkowska, doradca ds. inwestycji w agencji Knight Frank Nieruchomości.
Podobną opinię o obiekcie mają klienci i najemcy. Miesięcznie Galerię odwiedza około miliona osób. Najemcy zaś na wynajęcie powierzchni handlowej czekają w kolejce. Kiedy GTC postanowiło dobudować drugą część Galerii (11 tys. mkw.), na pół roku przed otwarciem w październiku nie było już do wynajęcia wolnej powierzchni.

Skala inwestycji


Zużyto szkło o powierzchni 16 boisk do siatkówki - Ten sukces przeszedł nawet nasze oczekiwania - przyznaje Paweł Dębowski, prezes GTC. Zresztą już kolejny GTC, kontrolowane przez zarejestrowane w Holandii spółki z kapitałem izraelskim, wcześniej zbudowało znajdujący się naprzeciw Galerii Mokotów kompleks kilku biurowców Mokotów Business Park. Obiekt liczący aż 110 tys. metrów powierzchni biurowej (największy tego typu w Warszawie) jest niemal w całości wynajęty.
- Nasz sukces zawdzięczamy przede wszystkim skali przedsięwzięć - mowi prezes Dębowski. - Dzięki wielkości nasze inwestycje zyskują wyjątkowy charakter. Mimo że w tej okolicy jest kilkanaście biurowców, tylko w naszym kompleksie najemcy mają w promieniu 250 metrów do dyspozycji dziewięć biurowców, restauracje, bary, kafeterie, pocztę, banki, no i 50-metrową kładkę przez ulicę Wołoską, którą można przejść do Galerii Mokotow.

Reklama działa


GTC umiejętnie promuje swoją wielkość. Październikowemu otwarciu drugiej części centrum handlowego towarzyszyła kampania medialna pod hasłem „120 procent Galerii Mokotow”. Inwestor nie omieszkał obliczyć i poinformować, że rozbudowa Galerii pochłonęła 30 tys. gresowych płytek, 90 km przewodów elektrycznych oraz szklane szyby o powierzchni 16 boisk do siatkówki. Ta kampania nie odbywała są bez powodu. We wrześniu Galerii Mokotów przybył bowiem poważny rywal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz